čtvrtek 21. dubna 2016

POZOR NA PET LAHVE!

Před pár dny jsem viděla v televizi film o pet lahvích. Plast obsahuje chemickou sloučeninu, která může ohrozit lidské zdraví.


Nevěděla jsem, jestli tomu mám věřit, nebo si naopak říkat, že je to hloupost. Trvalo mi asi dva dny, než jsem si do googlu napsala ,,škodlivé pet lahve" a potom jsem se sama přesvědčila, že to určitě nemohla být nějaká hloupost. 

Při pití z pet láhve či jiné plastové láhve se do těla může dostat také bisfenol. Ohrožené jsou zejména malé děti a kojenci, kteří mohou onemocnět při pouhém dotyku rtů a plastu.
Dospělý člověk je pak vystaven nebezpečí, když je pet láhev vystavena teplu (například při nevhodném uskladnění nápojů a balené vody v obchodě).
Podle údajů portálu iDnes.cz, který cituje výzkum Centra pro kontrolu a prevencí nemocí, byla přítomnost bisfenolu zjištěna v moči 93% testovaných lidí.
Jaké jsou následky? Ukázalo se, že vystavení bisfenolu A během nitroděložního vývoje ovlivňuje vývoj prsní tkáně plodu a zvyšuje riziko výskytu rakoviny prsu v pozdějším věku, a také způsobuje úbytek spermií u mužů a reprodukční problémy.
Dospělým lidem pak hrozí rakovina prostaty, cukrovka, astma či vývojové poruchy. Lékaři jsou také přesvědčeni, že bisfenol může rozkolísat hormonální rovnováhu v těle. Bisfenol omezuje tvorbu ženského hormonu estrogenu a vyvolává tak u dívek předčasné dospívání a později předčasné stárnutí.
Jak bojovat s bisfenolem? Používejte plasty v kuchyni co nejméně. Lepší je sklo či kvalitní nerezové misky. Plasty pak vůbec nepatří do mikrovlnky ani nejsou vhodné pro teplé či dokonce horké pokrmy.


Zdroj: http://domaci.eurozpravy.cz/zivot/70972-pozor-na-pet-lahve-uvolnuje-se-z-nich-smrtici-latka/


GGGDF
H

Žádné komentáře:

Okomentovat